Kulisy powstania kultowej gry strategicznej.
Jest rok 1994. Turowe gry strategiczne zostały zepchnięte w cień przez efektowne, pełne akcji produkcje w stylu Dooma i Mortal Kombat. Wszystkie poza jedną – Sid Meier’s Civilization, megahitem stworzonym przez amerykańską firmę MicroProse.
Tymczasem w europejskim oddziale MicroProse, gdzieś w południowo-zachodniej Anglii, aspirujący producenci przymierzają się do zaprojektowania gry taktycznej, która mogłaby dorównać lub nawet przebić sukces amerykańskiego odpowiednika, postrzegającego swój brytyjski oddział jako nic więcej niż tylko studio wspierające. Całkiem niedaleko pewien nastolatek w okularach przesiaduje godzinami przed swoim komputerem, marząc, że pewnego dnia jego zdolności programistyczne dorównają epickim kampaniom rozgrywającym się w jego wyobraźni.
Począwszy od jego wczesnych doświadczeń z grami planszowymi po cyfrowe pola walki podbijające listy bestsellerów, „Potwory w ciemności” śledzą przebieg kariery legendarnego designera Juliana Gollopa i drogę prowadzącą do powstania „UFO: Enemy Unknown”, przerażającej i przerażająco głębokiej gry, okrzykniętej „najlepszą grą na PC” (IGN) i „prawdziwym klasykiem” (GameSpot).
Cechy Edycji Specjalnej
Książka w Edycji Specjalnej (w oryginalnej wersji językowej) była dostępna wyłącznie dla osób, które wsparły autora w trakcie kampanii na Kickstarterze. Polska wersja zawiera wszystkie dodatkowe wywiady zawarte w tej edycji:
„Nieograniczone możliwości” – wywiad z Johnem Broomhallem, kompozytorem muzyki do X-COM
„Pro strategie” – wywiad z Davidem Ellisem, autorem poradnika do X-COM
„Coś wyjątkowego” – wywiad z Andrew Luckettem o testowaniu X-COM
„Seria sytuacji” – rozmowy o tworzeniu X-COM: Apocalypse
„Na nowo” – rozmowa o tworzeniu OpenXcom
Autor: David L. Craddock
Tłumaczenie: Bartosz Czartoryski
Format: ebook (mobi, epub)
Pliki zostaną przesłane automatycznie drogą mailową po zaksięgowaniu wpłaty.
Produkt zostały dodany do koszyka
Twój koszyk
Twój koszyk jest pusty.
Łącznie: 0,00 zł